Pokud v obchodě nebo na internetu vybíráme novou kosmetiku vedle účinků a ceny do našeho výběru podvědomě vstupuje i vůně. Je dokázáno, že vůně patří k nejdéle přetrvávajícím vjemům a zážitky nebo asociace spojené s různými vůněmi či pachy se nám ukládají hluboko do paměti.
Proto jsou výrobci kosmetiky, co se týče vonných esencí, obvykle poměrně konzervativní a sahají po oblíbených květinových vůních, které nás přenesou na rozkvetlou louku.
Nebo také po svěžím ovoci, které nás osvěží v horkém letním dni, nebo k nám naopak přivábí vzpomínky na léto v chladnějším období.
Populární je i sladký efekt hořkosladkých mandlí, čokolády nebo kakaa, jež vedle naší pleti nažhaví i naše chuťové pohárky.
Tradiční vůně jsou také ty orientální, silně kořeněné, výrazné, které nás dovedou zahalit do smyslného hávu.
Některé vůně, od pěn do koupele po krémy na ruce, jsou zase spjaté s určitým ročním obdobím. Specifická je především zima, kdy naše tělo musí snášet výkyvy počasí, stejně jako přetopený vzduch v místnostech a náročné střídání teplot, proto si obvykle dopřejeme alespoň malou náplast ve formě sezonní aromatické kosmetiky.
K nejoblíbenějším vůním zimy patří standardně skořice, zázvor nebo kardamon, které nás umí krásně rozehřát, mandarinka, banán či brusinka, jež jsou spjaté se zimními svátky, nebo také vanilka či kokos, umějící dodat naší pleti trochu exotična, a v neposlední řadě med, který působí pozitivně nejen na naše tělo, ale i psychiku.
ZP